პროექტის მთავარი იდეა/თემა: ფლორისა და ფაუნის გაცნობა Flora and Fauna
პროექტის აქტუალობა:
მოსწავლეები
შეისწავლიან სხვადასხვა მცენარეებს, ცხოველებს და ფრინველებს, საბუნებისმეტყველო მეცნიერებაში და ინგლისურ ენაში, მათ აღნაგობასა და საცხოვრებელ
პირობებს. ვითარდება და აქტიურდება არსებული
სხვადასხვა ინტელექტი მოსწავლეებში, შესასწავლი თემის საფეხურების გავლის დროს.
ინგლისური ენა:
მოსწავლეები აქტიურად ერთვებიან სწავლება სწავლის პროცესში, თემა აქტუაულურია ამ ასაკისათვის რადგან ამ ასაკში მოსწავლეებში ღრმაა
ინტერესი გაიცნონ ბუნების მრავალფეროვნება და ჩვენს გარშემო ბინადარი ცხოველები და
ფრინველები ასევე ის ჯიშები რომლებიც გადაშენდა და შეტანილია წითელ წიგნში, ინგლისურ ენაში ხდება ენის
პრაქტიკული გამოყენება და ლექსიკის გამდიდრება , დამახსოვრება უშუალოდ ნანახი და მოძიებული
ობიექტებისა...
ბუბება:
მოსწავლე ეცნობა საქართველოს ეკოსისტემას, ფლორისა და ფაუნის მრავალფეროვნებას; რომლებიც
ბინადრობენ მხოლოდ საქართველოში ან საქართველოს გარეთ
პროექტის
მიზნები/საგანთან /საგნობრივ ჯგუფებთან/ ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
ინგლისური ენა:
მოსმენა:
უცხ.დ.IV.1. მოსწავლეს შეუძლია
მასწავლებლის მითითებებისა და სავარჯიშოს მარტივი ინსტრუქციების
გაგება.
·
ასრულებს მასწავლებლის ინსტრუქციებს.
კითხვა:
უცხ.დ.IV.5. მოსწავლეს შეუძლია ილუსტრირებული ტექსტების გაგება და მათში ინფორმაციის
მოძიება.
·
ტექსტში მოიძიებს კონკრეტულ ინფორმაციას
უცხ.დ.IV.6. მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ხმამაღალი კითხვის
ელემენტარული უნარ-ჩვევა.
·
თავისუფლად კითხულობს მცირე ზომის ნაცნობ ტექსტს;
· მოსწავლე ხმამაღლა, გამართულად უკითხავს თანაკლასელებს სასურველ/შერჩეულ ნაწყვეტს
ნაცნობი ტექსტიდან;
- ცდილობს, დაიცვას შესაბამისი ინტონაცია სხვადასხვა მოდალობის წინადადების წარმოთქმის დროს;
უცხ.დ.IV.7. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის სტრატეგიების გამოყენება.
·
მშობლიურ ენაზე აღწერს, რა გზით მოახერხა ამა თუ იმ საკითხავი დავალების შესრულება;
ადარებს სხვების მიერ შერჩეულ ხერხს და გამოაქვს დასკვნა იმის შესახებ, თუ რომელი მიდგომა
იყო უფრო მისადაგებული/ეფექტური და რატომ.
- კონკრეტული ინფორმაციის მოძიების მიზნით, მთლიანობაში აკვირდება ტექსტს, მის სიტყვიერ და არასიტყვიერ მაორგანიზებელ ელემენტებს
წერა:
უცხ.დ.IV.8. მოსწავლეს შეუძლია მცირე ზომის ტექსტების შედგენა.
·
ამატებს ტექსტში ნაკლულ ინფორმაციას;
ლაპარაკი:
უცხ.დ.IV.10. მოსწავლეს შეუძლია
ტექსტების ზეპირად თქმა და ლექსიკური ცოდნის გამოვლენა.
·
სწორად და გარკვევით წარმოთქვამს ნაცნობ სიტყვებს, ფრაზებს
·
ასახელებს ლექსიკურ ერთეულებს.
უცხ. დ.IV.11. მოსწავლეს შეუძლია
მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა.
·
პასუხობს ნასწავლი ტექსტის შინაარსის გარშემო დასმულ მარტივ კითხვებს
უცხ.დ.IV.12. მოსწავლეს შეუძლია ილუსტრაციების აღწერა.
·
ასახელებს პერსონაჟს, ცხოველს, საგანს;
·
აღწერს მათ სხვადასხვა ნიშნის მიხედვით
(მაგ.,ზომა, რაოდენობა, ფერი, ადგილმდებარეობა და სხვა);
კულტურათა დიალოგი:
უცხ.დ.IV.15. მოსწავლეს შეუძლია უცხო და მშობლიური კულტურული და სოციოკულტურული გარემოს ერთმანეთთან შედარება.
უცხ.დ.IV.15. მოსწავლეს შეუძლია უცხო და მშობლიური კულტურული და სოციოკულტურული გარემოს ერთმანეთთან შედარება.
·
პოულობს სოციოკულტურულ კონტექსტებში გამოვლენილ კონკრეტულ მსგავსებებსა
და განსხვავებებს.
უცხოური ენის პრაქტიკული გამოყენება (მედიაცია):
უცხ.დ.IV.16. მოსწავლეს შეუძლია
უცხოურ ენაზე სხვადასხვა ტიპის პროექტის განხორცილება.
·
მასწავლებელთან ერთად აყალიბებს პროექტის წარმატებით განხორციელების კრიტერიუმებს;
·
გუნდის წევრებთან და მასწავლებელთან
ერთად გეგმავს პროექტის განხორციელების ეტაპებს;
·
გუნდის წევრებისა და მასწავლებლის
დახმარებით განსაზღვრავს და ინაწილებს ფუნქციებს;
·
გუნდის თითოეულ წევრთან ერთად ასრულებს
მისთვის მიკუთვნებულ ფუნქციას;
·
მასწავლებლის, მშობლის ან სხვა პირის
დახმარებით მოიძიებს სათანადო რესურსებს;
·
გუნდის წევრებისა და მასწავლებლის
დახმარებით შეარჩევს და დაამუშავებს მოძიებულ მასალას;
·
მასწავლებლის დახმარებით აუმჯობესებს
და ასრულებს პროექტს.
სწავლის სწავლა:
უცხ.დ.IV.17. მოსწავლეს შეუძლია
სასწავლო საქმიანობის ორგანიზება.
·
იწერს დავალებებს;
·
უვლის და აწესრიგებს
სასწავლო ნივთებს;
·
მოაქვს საჭირო ნივთები;
·
იცავს დროის ლიმიტს ყველა ტიპის აქტივობის შესრულებისას.
უცხ.დ.IV.18. მოსწავლე აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო პროცესში.
·
ხალისით მონაწილეობს აქტივობებში;
·
სამუშაოს ჰყოფს ეტაპებად და გეგმავს, როგორი თანამიმდევრობით შეასრულოს იგი.
უცხ.დ.IV.19. მოსწავლეს შეუძლია
რესურსების გამოყენება სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით.
·
ეფექტურად იყენებს სახელმძღვანელოს რესურსებს
·
მოიძიებს ინფორმაციას როგორც სკოლაში, ისე სკოლის გარეთ ხელმისაწვდომ რესურსებში
· მოიძიებს ინფორმაციას/სასწავლო მასალას ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების
(ისტ) მეშვეობით;
·
იყენებს ისტ –ს ამა თუ იმ მასალის/ტექსტის შესაქმნელად/ დასამუშავებლად;
უცხ.დ.IV.22. მოსწავლეს შეუძლია
თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან, ჯგუფის წევრებთან თანამშრომლობა.
·
სხვებს აცდის პასუხს;
·
თანატოლს ეხმარება
იმ საკითხებში, რომლებშიც თვითონაა ძლიერი;
·
მეწყვილესთან ერთად
გადაჭრის დასმულ ამოცანას;
·
მეწყვილესთან ერთად
ჩართულია ინტერაქციაში;
ბუბება: მოსწავლე გაეცნოს საქ-ოს ეკოსისტემას, ფაუნის მრავალფეროვნებას,
მათ გავრცელების არეალს.ბოლო საუკუნების მანძილზე ფაუნის წარმომადგენელთა საარსებო
გარემო ადამიანის საქმიანობის შედეგად, რომ შეიცვალა და დაირღვა, გარემოს ცვლილებებით
გამოწვეულ საფრთხეებს,გადაშენების წინაშე მყოფი სახეობების დაცვის მიზნით სხვადასხვა
ქვეყანაში და მათშორის საქართველოშიც შექმნილია „წითელი ნუსხა“-რომელში შემავალ ცხოველებზე
და ფრინველებზე ნადირობა აკრძალულია.
სამყაროს კვლევისა
და აღმოჩენების მიმართ ინტერესის გაჩენა და მიღებული ცოდნის გამოყენება სხვადასხვა
სიტუაციაში რათა გააცნობიეროს სამყაროში მიმდინარე პროცესების ერთიანობა.
ბუნება:
ცოცხალი სამყარო
ცოცხალი სამყარო
ბუნ.VI.2.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ტიპობრივი ეკოსისტემები.
- განასხვავებს ცხოველებს კვების ნირის მიხედვით (ბალახისმჭამელი, ხორცისმჭამელი, ნაირმჭამელი), მსჯელობს ადამიანის კვების თავისებურებაზე.
მონაწილეთა
ასაკი: 11წ
ვადები: ინგლისური ენა 1 კვირა
ბუნება : 1 კვირა
ბუნება : 1 კვირა
პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები:
ბუნებაში :
·
ინფორმაციის მოძიება საქართველოში ბინადარი ცხოველების შესახებ
( კომპ)
·
პრეზენტაცია „ საქართველოს ფაუნა“ - მოძიებული
ინფორმაცია (კომპ)
·
ექსკურსია თბ.სახელმწიფო უნივერსიტეტის ზოომუზეუმში
·
კომპიუტერი
·
თაბახის
ფურცლები
·
ფოტოკამერა
ინგლისური ენა :
·
ექსკურსია თბ.სახელმწიფო უნივერსიტეტის ზოომუზეუმში- მოსწავლეებში მოტივაციის გაზრდის და ინტერესის გაღვიძებისთვის კონკრეტულ თემაზე
·
კომპიუტერი
·
თაბახის
ფურცლები
·
ფოტოკამერა
·
პოსტერები
·
ფერადი ფანქრები
წინარე ცოდნა:
ბუნება: მოსწავლეები იცნობენ ცოცხალ ორგანიზმებს:მცენარეებს, ცხოველებს და ადამიანებს, მათთვისი დამახასიათებელს განვითარების, კვებისა და მოძრაობის ეტაპს
ინგლისური ენა: მოსწავლეებს განვითარებული აქვთ ოთხივე მიმართლება
ინგლისური ენის სწავლება/ სწავლის, მოსმენა,წერა, კითხვა და მეტყველაბა,იყენებენ პრაქტიკულად
და შეუძლიათ კულტურათა დიალოგში პარარელების გავლება.
ფლობენ ენობრივ ძირითად ლექსიკასა და
გრამატიკულ სტუქტურას.
იყვნენ ექსკურსიაზე ზოომუზეუმში, ჩამოუყალიბდათ უფრო ღრმა წარმოდგენა ფლორასა და ფაუნაზე.
იყვნენ ექსკურსიაზე ზოომუზეუმში, ჩამოუყალიბდათ უფრო ღრმა წარმოდგენა ფლორასა და ფაუნაზე.
პროექტის მსვლელობა:
ინგლისური ენა :
აქტივობა 1:
27 ოქტომბერი
(45წთ): მოსწავლეები ეცნობიან
ფრინველებს პოსტერით , და ლექსიკას რომელიც
დაეხმარებათ თითოეული ფრინველის აღწერაში.
ხდება ჯგუფებად
დაყოფა და სხვადასხვა ფრინველის შესახებ ინფორმაციის განაწილება -ვემზედებით პრეზენტაციისათვის.
ჯგუფები : I-ემილია ისმაილოვა, გვანცა ჩიკვილაძე, დავით ლომიძე, მარიამ მამაცაშვილი, მარიამ ქოთოლაშვილი, სანდრო ქარჩავა; topics : The bird of paradise /Butterfly II-ანა გორგაძე, ლიზი დოღაძე, საბა დოლიკაშვილი, ემინე ოზქანი, გიგა ჟამერაშვილი topic : " Albatross" III-ნინო ურჯუმელაშვილი, გაგა ღვალაძე, ლიზი შამათავა, დავით ჯავახიშვილი, ლია ჯავახიშვილი,გიორგი ჩიკვილაძე, topic : "Swan" IV-გია კაპანაძე, სოფო პაპულაშვილი, გიორგი ჟვანია, ალეკო სანაშვილი, ქეთი სარდლიშვილი, topic : "Penguin "V-გიორგი ბერაია, ანა გაბინაშვილი, ვაჩე გამხიტაშვილი, გიორგი ივანიშვილი, ოთარ გელაშვილი
დავალება: ვამზადებთ კონკრეტული თემის შესახებ პრეზენტაციას ოკეანისა და ტბების ჩიტები/ ცვლილებები ბუნებაში(გვ:38-39/Birds
of the Oceans and lakes.გვ: 64-65 changes in nature წიგნი) ჯგუფში, რესურსის გასამდიდრებლად ვიყენებთ
ინტერნეტ რესურსებს.
ჯგუფებს ურიგდებათ ინდივიდუალურად მომზადებული უცხო
სიტყვები და თემები.წერენ თავიანთ თემას თაბახის ფურცლებზე და ამატებენ მოძიებულ მასალას.
29 ოქტომბერი(45წთ): პრეზენტაცია ჯგუფების მიერ დამუშავებული ტექსტებისა
და მოძიებული მასალის.
დავალება: პრეზენტაციის
დროს გამოკვთილი სირთულეების დამუშავება და მითითებების გათვალისწინება ხელმეორე პრეზენტირებისათვის.
ასევე ზოომუზეუმში
ნანახი მასალებიდან ერთ-ერთი ობიექტის დახატვა, ფოტო მასალის მოძიება და მისი აღწერა.
31 ოქტომბერი
(45 წთ)- პრეზენტაცია
დამუშავებული საკითხების და თემების წარსდგენა, მოძიებული მასალის- ემოციების
გაზიარება ჯგუფების მიერ შერჩეულ ობიექტზე, რატომ დაამახსოვრდათ?! როგორია? სად ბინადრობს?.....მახასიათებლები
ფერი, ფრთა ნისკარტი...
მოსალოდნელი
შედეგები/პროდუქტები:
პროექტის შედეგები: ინგლისური ენა: მოსწავლეებმა შეისწავლეს უცხო სიტყვები,გაეცნენ სპეციფიკურ ტერმინებს
რომელიც გამოიყენება ფაუნაში- ცხოველთა- ფრინველთა ვიზუალური აღწერილობის დროს.
მოსწავლეები მოტივირებულები იყვნენ ექსკურსიის შემდეგ განხორცილებული მოკლე ვადიანი პროექტით.
ექსკურსია ჩატარდა პროექტის დაწყებამდე
მოსწავლეები მოტივირებულები იყვნენ ექსკურსიის შემდეგ განხორცილებული მოკლე ვადიანი პროექტით.
ექსკურსია ჩატარდა პროექტის დაწყებამდე
პროდუქტები:
მოსწავლეთა მიერ შექმნილი საპრეზენტაციო მასალები- ჩანახატები/ ჩანაწერები. ბლოგი რომელიც საშუალებას მისცემს ამ ასაკის შემსწავლელებსა
და მასწავლებლებს დაეხმაროთ კონკრეტული თემის უკეთ წარმართვა / სწავლება- სწავლაში.
შეფასება:
ინგლისური ენა :
კრიტერიუმების მოცემული წერითი დავალებისათვის
|
ქულები
|
პირობასთან შესაბამისობა
|
|
იცავს სიტყვების რაოდენობის ქვედა ზღვარს
|
0 - 1
|
იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს (წერს მოცემულ ბიოგრაფიულ
ცნობარზე დაყრდნობით;
იყენებს მითითებულ კონსტრუქციას)
|
0 - 1
|
კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები
|
|
გასაგებად და თანამიმდევრულად გადმოსცემს
ინფორმაციებს
|
0 - 2
|
აზუსტებს, როდის რა მოხდა
|
0 - 2
|
ენობრივი უნარ-ჩვევები
|
|
იყენებს დროის
გამომხატველ ნასწავლ გრამატიკულ კონსტრუქციებს,
ფორმებს
|
0 - 2
|
იყენებს ნასწავლ
ლექსიკას
|
0 - 1
|
შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები
|
|
იჩენს გაბედულებას ენობრივი თვალსაზრისით
|
0 - 1
|
ქულათა
მაქსიმალური რაოდენობა 10
|
კრიტერიუმების მოცემული პრეზენტაციისთვის
|
ქულები
|
პირობასთან შესაბამისობა
|
|
იცავს დროის ლიმიტს
|
0 - 1
|
იცავს პირობის შინაარსობრივ
მოთხოვნებს
|
0 - 1
|
კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები
|
|
თანამიმდევრულად
აღწერს/გადმოსცემს მოქმედებებს
|
0 - 1
|
განსაზღვრავს მოქმედების დროსა და სივრცეს
|
0 - 1
|
ენობრივი უნარ-ჩვევები
|
|
იყენებს ნასწავლი დროის
გამომხატველ გრამატიკულ კონსტრუქციებსა
და ენობრივ ფორმებს
|
0-2
|
ადეკვატურად იყენებს ზმნის წარსული დროის გამომხატველ
ფორმებს
|
0 - 1
|
იყენებს ნასწავლ ლექსიკას
|
0 - 1
|
შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები
|
|
ავლენს ფანტაზიის
უნარს, ორიგინალურობას
|
0 - 1
|
იჩენს გაბედულებას
ენობრივი თვალსაზრისით
|
0 - 1
|
ქულათა
მაქსიმალური რაოდენობა 10
|
ინგლისური ენა : მუშაობის პროცესში განმავითარებელი- სიტყვიერი კომენტარები და მითითებები,
ხოლო პროექტის ბოლოს წამახალისებელი სერთიფიკატი და განმსაზღვრელი -ქულა
ბუნება: განმავითარებელი და განმსაზღვრელი განხილული საკითხების პრეზენტირების დროს.
პროექტის ხელმძღვანელი
მასწავლებლები: თამარ კეკელია და როზა ბეგიაშვილი
პროექტის ბლოგი: http://natureenglish.blogspot.com/
რეფლექსია:
მინი ინტეგრირებულ პროექტ გაკვეთილს დასჭირდა 1 კვირა.
მოსწავლეები გაეცნენ ფლორასა და ფაუნას,მოვაწყეთ ექსკურსია მუზეუმში - გააკეთეს ჩანაწერები
ნანახი ექსპონატების შესახებ,გამოჰყვეს მათთვის შთამბეჭდავი ფრინველი და მოახდინეს
პრეზენტაცია.შეისწავლეს უცხო სიტყვები და ფრაზები,
განუვითარდათ ჯგუფური თანამშრომლობითი უნარები. შეიქმნა ბლოგი სადაც წარმოდგენილია
მოსწავლეთა აქტივობები.გამოიკვეთა სირთულეები ფაუნის ლექსიკის შესწავლისას რომელსაც
იყენებდნენ პრეზენტაციის დროს, მაგრამ მოსწავლეთა
შესაძლებლობების გათვალისწინებით მოხდა ლექსიკის გამარტივება. წარმოდგენილმა
პრეზენტაციამ წარმატებით ჩაიარა.
No comments:
Post a Comment